EBITS AFFÄRSVILLKOR

Allmän information

eBits ApS
Silkeborgvej 691
8220 Brabrand
CVR-nr: 43252976
Telefon: 36959655
E-post: kontakt@ebits.dk



BETALNING

eBits ApS accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal och MobilePay. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. MOMS.



LEVERANS

eBits ApS syftar till att skicka beställningar gjorda innan 17.00 samma dag, beställningar skickas sedan nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från 49 DKK. Varor levereras till den leveransadress som anges vid beställning, om inte annat avtalats.
Vi levererar inte utomlands (gäller även Färöarna och Grönland).
Dina varor kan skickas med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.




Klagorätt

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. eBits ApS kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.
Läs mer om din rätt att klaga på den danska konkurrens- och konsumentstyrelsens hemsida.

För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:
eBits ApS
Silkeborgvej 691
8220 Brabrand
Försändelser accepteras ej pr postförskott.




Återbetalning

Om det är en återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter i form av registreringsnr. och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.




Ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får fysisk besittning av den sista delen, eller sista delen, vid avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period.
Returkostnader är ditt eget ansvar.
Uppsägning ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från och med avbeställningen ska du returnera försändelsen senast 14 dagar efter. Beskedet ska ske senast mejla på kontakt@ebits.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du vill returnera varan till oss ska du fylla i bifogad retursedel och skicka varan till:
eBits ApS
Silkeborgvej 691
8220 Brabrand

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan, utan att samtidigt tydligt meddela detta.




Varor undantagna från ångerrätten

Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
- Varor som har tillverkats efter konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Föremål där förseglingen är bruten.
- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullt utförd.
- Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande därav, att han därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal ingångna på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.




Lämna tillbaka

Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar ansvarar du för att varan är ordentligt inslagen. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.




Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.




Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

Överklagande alternativ

Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Centrum för reklamationslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
Länk: Klagomålsportal för Nævnenes Hus

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kontakt@ebits.dk